FC2ブログ

エリアマーケティング 

地域性に対応のマーケティングを考える

 日米航空当局による羽田空港の米国線を巡る航空交渉は18日,昼間時間帯(原則として午前6時〜午後11時)に1日10枠(1往復で1枠)の発着枠を新設することで両政府が合意した。

 合意によると、これまでゼロだった昼の発着枠を10枠にする一方,深夜・早朝時間帯は現在の8枠から2枠に減らす。この結果,羽田と米国を結ぶ路線の終日の発着枠は,現在の計8枠から計12枠に増える。

 羽田発着の米国線はこれまで深夜・早朝に限られ,就航先も米西海岸とハワイ路線だけ。米東海岸へは時間帯が不便なため,現在,就航する航空会社はない。羽田から昼間に直行便を飛ばすと,ニューヨークなど米東海岸の都市に現地時間の日中に到着できる。

Japan, U.S. reach deal on daytime Haneda slots
                  source:Yomiurishinnbunn

 The Japanese and U.S. governments agreed on Thursday to set a total of 10 new daytime slots for round-trips between the two countries at Tokyo’s Haneda Airport.

The agreement was reached in civil aviation talks between the two countries that started Tuesday.

With the new agreement, direct daytime flights to U.S. East Coast cities, such as New York, are expected to be launched in October, Land, Infrastructure, Transport and Tourism Minister Keiichi Ishii announced.

According to Ishii, while 10 new slots are set for daytime take-offs and landings, night/early-hour slots will be reduced from the current eight to two, meaning the total number of slots between the two nations will be 12. Japanese and U.S. airlines will operate six slots each — five new daytime slots plus one night/early-hour slot.

“Japanese and U.S. airline companies will be able to deal with business and tourist demands promptly [with the agreement],” Ishii said.



スポンサーサイト